Page 31 - LOUŽNICKÝ ZPRAVODAJ 36/2016
P. 31
LOUŽNICKÝ ZPRAVODAJ 36/2016
HISTORIE
PŘEPIS KRONIKY OBCE LOUŽNICE od roku 1933 do roku 1945
STAVBA SILNICE
Západní část obce, měla velmi
špatné spojení komunikační.
Vůbec touha po nových silnicích
byla u mnoha občanů mocná.
Již v roce 1915 projektována byla
silnice z Loužnice k Bratříkovu.
Tento projekt uznáván od většiny
nevhodný a spíše bylo přání vésti
silnici směrem k Huti. Vznikly 3
strany mezi občanstvem. Oba
„Hořence“ a střed. Tak místo
jedné silnice stavěly se pak silnice
tři.
Dokonce vystavěna silnice i přes
katastr Držkova.
Stavbu silnice projektoval stavitel
Kousal R. ze Železného brodu a
provádění zadáno místnímu
občanu Jos. Opočenskému. Silnice se proměřily. Hlavní trať byla od „Sokolovny“ k „Malému“ a dále k Huti. Jako
každá taková veřejná stavba neobejde se bez různých nepříjemností, tak při stavbě těchto silnic musely býti
překonány mnohé a mnohé obtíže. Každý by si přál míti silnici u svého domu, mnozí zase činili potíže při
poskytování pozemků pro silnici, ale vše bylo překonáno.
Při stavbě silnice pracovali ponejvíce dělníci z okolí, veských bylo málo. Tito nacházeli své zaměstnání většinou ve
sklářství.
V prosinci toho roku musela býti stavba přerušena a pokračováno v ní v příštím roce.
ZÁDUŠÍ
Již v květnu usnáší se obecní zastupitelé, podat
žádost o přidělení Záduší k Loužnici. Nově
postavená silnice přes toto Záduší dává možnost
stavěti nové domy. A jest tudíž dvojnásob
mnohým zasaditi se všemožně o uskutečnění
tohoto požadavku.
I myšlenka zřízení hřbitova a elektrizace obce
měla v tomto roce svůj počátek.
foto: křižovatka u „Staré sokolovny“, „Záduší“
Pokračování příště……
31
HISTORIE
PŘEPIS KRONIKY OBCE LOUŽNICE od roku 1933 do roku 1945
STAVBA SILNICE
Západní část obce, měla velmi
špatné spojení komunikační.
Vůbec touha po nových silnicích
byla u mnoha občanů mocná.
Již v roce 1915 projektována byla
silnice z Loužnice k Bratříkovu.
Tento projekt uznáván od většiny
nevhodný a spíše bylo přání vésti
silnici směrem k Huti. Vznikly 3
strany mezi občanstvem. Oba
„Hořence“ a střed. Tak místo
jedné silnice stavěly se pak silnice
tři.
Dokonce vystavěna silnice i přes
katastr Držkova.
Stavbu silnice projektoval stavitel
Kousal R. ze Železného brodu a
provádění zadáno místnímu
občanu Jos. Opočenskému. Silnice se proměřily. Hlavní trať byla od „Sokolovny“ k „Malému“ a dále k Huti. Jako
každá taková veřejná stavba neobejde se bez různých nepříjemností, tak při stavbě těchto silnic musely býti
překonány mnohé a mnohé obtíže. Každý by si přál míti silnici u svého domu, mnozí zase činili potíže při
poskytování pozemků pro silnici, ale vše bylo překonáno.
Při stavbě silnice pracovali ponejvíce dělníci z okolí, veských bylo málo. Tito nacházeli své zaměstnání většinou ve
sklářství.
V prosinci toho roku musela býti stavba přerušena a pokračováno v ní v příštím roce.
ZÁDUŠÍ
Již v květnu usnáší se obecní zastupitelé, podat
žádost o přidělení Záduší k Loužnici. Nově
postavená silnice přes toto Záduší dává možnost
stavěti nové domy. A jest tudíž dvojnásob
mnohým zasaditi se všemožně o uskutečnění
tohoto požadavku.
I myšlenka zřízení hřbitova a elektrizace obce
měla v tomto roce svůj počátek.
foto: křižovatka u „Staré sokolovny“, „Záduší“
Pokračování příště……
31